... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anoek Hoeven - WaarBenJij.nu ... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anoek Hoeven - WaarBenJij.nu

...

Blijf op de hoogte en volg Anoek

20 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Zo Zo,De eerste 2 weken zijn nu echt voorbij. De afgelopen 2 weken heb ik al zo veel mee gemaakt en zo veel beleefd, dat ik me nu al afvraag wat kan er de komende 5 en halve maand nog komen?

Maar to the point... De dingen hier beginnen nu eindelijk wel echt te wennen, en het voelt gewoon als thuis. Nog steeds komt het niet helemaal binnen dat ik in Engeland ben in plaats van in Nederland. Voor mijn gevoel pak ik straks gewoon de trein van school naar huis. Zo raar is dat. Wel vliegt de tijd hier voorbij!

Ondanks dat alles hier anders is, is het voor een groot deel ook het zelfde. Maar waarom moeten die Engelse nu alles weer anders doen? Links rijden bijvoorbeeld. Zoals van de week ik moest oversteken bij een stoplicht, maar dat stoplicht deed het niet... Was de weg ook nog eens 4 baans en ik stond daar maar een beetje te klungelen, tot ik na een aantal minuten toch door had hoe het nu precies zat en daarna gerust kon over steken. En nogal zoiets, de ponden... dat zal nog wel even duren denk ik voordat ik door heb welke muntjes in precies in me handen heb. Iedereen is hier zo vriendelijk, daar kunnen wij in Nederland nog heel veel van leren!!!

Natuurlijk zijn er ook wel moment dat ik iedereen wel een beetje mis, of dat ik denk Shit hier had ik graag bij willen zijn, maar tegelijkertijd gebeuren er hier dan ook weer heel veel toffe dingen.

Het Engels praten en schrijven gaat me veel beter af dan ik had gedacht. Er word nu zelfs al door verschillende personen gezegd dat het niveau van les te laag zou zijn, en ik snel verveeld ga raken. Daar moeten we even iets op gaan verzinnen dus!

Verder zitten hier heel veel spanjaarden, op elke hoek van de straat vind je wel een groep spaanse mensen. Toevallig is het dan ook niet dat de meeste niet Nederlanders waar ik mee om ga dus ook uit spanje komen.
Met een paar meiden doen we echt gezellige dingen, en gaan we regelmatig als iedereen tijd heeft shoppen, of gezellig wat drinken. Elke keer komen er steeds meer mensen bij en ontmoet ik steeds weer nieuwe mensen. Zo erg zelfs dat de komende 3/4 weken elk vrije uur al wel vol gepland is. Helemaal niet erg zelfs! Hoe meer er te doen is hoe beter!

De dingen die ik tot nu al gedaan heb verschillen niet zo heel veel met wat ik in Nederland al deed. Gezellig stappen, uit eten, bioscoop, shoppen en allemaal dat soort dingen. Ook ben ik ondertussen weer met insanity begonnen, en nu maar eens kijken of ik het wel vol houd haha.

Wat typisch is dat er vanaf hier, op sites zoals al groupon, wowcher en dergelijke (vakantieveilingen achtige sites) overal trips naar amsterdam op worden georganiseerd. Like everyone here wants to go to AMSTERDAM! Grappig ook dat als je zegt waar je vandaan komt, of je weed hebt het eerste is wat mensen aan je vragen.

wat wel komisch was was gisteren. Er werd een grote indoor picknick georganiseerd, en iedereen was lekker aan het eten, tot we werden geroepen voor een groepsfoto. Toen we terug kwamen, was er ondertussen een zwerver zo slim geweest om wat eten weg te pakken, en ik had dus niks meer. Die vent kijkt me zo aan en zegt op zn gemakt "i was hungry... so". En op het begin dacht ik nog van ik ga er iets van zeggen, maar waarschijnlijk had hij het eten harder nodig dan ik.

Ik ga het hier bij laten, want eigenlijk zijn er ondertussen al zo veel dingen gebeurd waarvan ik denk dat wil ik ook nog vertellen, maar dan zou ik nu nog een uur bezig zijn met typen. Dus tot zo ver, Ik hou jullie op de hoogte en wie weet tot snel een keertje!

xxx



  • 21 Januari 2014 - 15:13

    Elly Pelkmans:

    Wat leuk allemaal Anoek , geniet er maar volop van !!!!!
    Veel groetjes Elly

  • 21 Januari 2014 - 15:55

    Mieke:

    Hey Anoek,

    wat leuk om dit allemaal te lezen!!!
    Klinkt alsof je je prima vermaakt daar....en daar ben ik bij om :)
    Geniet ervan meid, groetjes x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

UK

...

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2014

Oeps!?!

03 Februari 2014

Time flies when you're having fun

20 Januari 2014

...

08 Januari 2014

Inburgering!

03 Januari 2014

Aftellen!
Anoek

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 3471

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 04 Juli 2014

UK

Landen bezocht: